یکی از مهمترین خدماتی که خانه رویایی BIM، ارائه میدهد، بحث مهندسی فروش است. تغییرات روز افزون در کسب و کار باعث شده که صنعت ساخت و ساز نیز دچار تحول زیادی گردد. در گذشته زمانی که شما برای خرید یک منزل به املاکی محلتون مراجعه می کردید، تنها چیزی که عاید شما میشود دیدن سرویس بهداشتی و اتاق خواب ها و… است.

در دنیای مدرن امروزی بحث مهندسی فروش بسیار داغ شده و خریداران نیز به جای آنکه از روش سنتی استقبال کنند به سمت مهندسی فروش روی آورده اند.

در این مقاله از وبسایت خانه رویایی BIM به بررسی معنا و مفهوم مهندسی فروش می پردازیم.

مهندسی فروش املاک به چه معناست؟

می‌دانید که برای ساخت یک پروژه مسکونی و یا تجاری عوامل مختلفی باید دست به دست هم دهند تا یک پروژه با موفقیت و البته کیفیت بالا به سرانجام برسد. در این میان مسائل اقتصادی و سیاسی می‌تواند جامعه را دستخوش تغییر و تحول کرده و بزرگ‌ترین تغییرات را در حوزه ساخت و ساز و تغییر قیمت املاک مسکونی و تجاری به وجود آورد. بنابراین مدیریت یک پروژه باید بتواند علاوه بر مدیریت مراحل ساخت و تامین مصالح و متریال ساختمانی مورد نیاز پس از ساخت و تکمیل پروژه عمرانی آن را به فروش برساند.

مهندسی فروش در واقع به ترکیبی از مبحث فروش و مهندسی گفته می‌شود که در بازارهای صنعتی و تجاری بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد و لازم است تیم مورد نظر با گرفتن تصمیمات مختلف در این حوزه، در حیطه فروش مسکونی و یا فروش تجاری و چند منظوره به جای استفاده از روش‌های قدیمی و یا توجه به آن چه در حال حاضر مد نظر برخی از خریداران است، از روش‌های تجزیه و تحلیل بازار استفاده کرده و تصمیم گیری‌ها را مبتنی بر اطلاعات فنی لحاظ نماید.

برخی از فعالیت های تیم ما در بحث مهندسی فروش:

برندسازی

همچون سایر کسب و کارها، انتخاب نام جذاب برای پروژه، طراحی تایپوگرافی فارسی و انگلیسی، انتخاب رنگ سازمانی براساس بازار هدف، انتخاب شعار مناسب، تعیین کاراکتر، بیزنس کارت، ست اداری و پاکت نامه و همه هویت های برند در لیست الزامات اساسی و اولیه پروژه خواهد بود.

سازمان فروش

راه اندازی تیم فروش از جذب منابع انسانی تا حفظ و نگهداشت آن براساس نظریه های علم مدیریت، بزرگترین چالش سازندگان است. انتخاب درست نوع آگهی استخدام، شناسایی مناسب سایت های منابع انسانی، جذب سخت گیرانه، تعیین مدیر فروش پیش از انتخاب پرسنل، مصاحبه های سه گانه منابع انسانی، شرح وظایف پرسنل در چارت سازمانی، برنامه آموزشی تخصصی و عمومی پرسنل، آیین نامه های انضباطی، لباس فرم، بخش نامه ها و دستورالعمل ها در راه اندازی سازمانی فروش از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است

مشتریان

از همان روزهای اول شروع فعالیت تیم فروش مهمترین وظیفه اجرایی، تهیه بانک اطلاعاتی – نام و شماره موبایل – بازار هدف است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *